Jak jsem si to musel udělat sám

12. 05. 2008 8:49:42
Tento příběh věnuji všem, kteří v mém minulém povídání o mužských nákupech ve mě odhalili hňupa, despotu a jinak neschopného blba. A taky těm, kteří si to vysvětlili tak, že jsem lakomý sobec, který si ze sebe dělá srandu a nechce takové potěšení dopřát někomu jinému. Přeberte si to sami.

Předesílám, že žiji v manželství již pětačtyřicet let. A to prosím nepřetržitě s jednou manželkou. Všimněte si, že nezdůrazňuji, že se jedná o manželství šťastné, spokojené a vyrovnané. Pokud by tomu tak nebylo, musel bych být duševně zaostalý, abych to tak dlouho vydržel.

Teď už jsme se ženou oba v důchodu a více si užíváme toho, na co v průběhu předchozích let nebyl čas anebo dost příznivé podmínky. Protože si ve svém věku zachováváme duševní i fyzické síly, můžeme se věnovat i všem radovánkám vysloveně manželským.

To že nám to v manželství klape, ale neznamená, že je bez problémů vždy a všechno. Jako například nedávno. Moje žena po delší dobu začala naprosto bez příčiny ignorovat jeden ze základních prvků manželského soužití. A právě ten, který mám obzvláště rád. O takovou věc si člověk pochopitelně neřekne přímo a neomaleně. Tak jsem se jí to snažil taktně naznačit a upozornit, že mi ta záležitost dost chybí. Ale bez výsledku. Když ten neudržitelný stav trval již nesnesitelně dlouho – snad týden nebo dokonce deset dnů - rozhodl jsem se věc řešit radikálně. A to tak, že si to prostě udělám sám.

Mám v našem domě svůj kout, kde nerušeně vykonávám většinou různé opravářské a údržbářské práce a myslel jsem, že tam budu mít klid i pro tuto akci. Po krátké přípravě jsem s tím začal hned po ránu, prostě už mi to dost chybělo. Byl jsem právě v nejlepším, když soukromí mé intimní chvilky narušila moje žena. Vstoupila naprosto nečekaně v okamžiku, kdy jsem si žmoulal pytlík. Strnula jak Lotova žena a já jsem zrudnul až po palce na nohou.

- Tak to jsi dědku snad nemusel! Po tolika letech!

Zpravidla mě takhle ošklivě neoslovuje, ale tentokrát byla viditelně rozhořčena až do krajnosti. Otočila se a nasupená odešla.

Co jiného mi v té situaci zbývalo, než svou nepříliš povedenou akci ukončit do ztracena, uklidit po sobě a jako zpráskaný pes se vrátit do společných obytných prostor. I když to u nás bývá naprosto výjimečně, ten den byla tichá domácnost.

Ledy se prolomily až navečer. Ve chvíli, kdy jsem to už nečekal, přistoupila žena ke mně a bylo jasné, že mi odpustila.

- Tak tohle už mi víckrát nedělej. Nějak jsem pozapomněla, že to máš tak rád a nějaký čas jsem tě zanedbávala. Smažeme to a dnes večer si opravdu užiješ.

A opravdu, ten večer jsem si užil nadmíru. Byla gulášová polévka, kterou mám tak rád a ve dnech následujících vynikajících domácích polévek nepřeberné množství. Abych si už zase nemusel někde v ústraní sám trapně dělat asijskou polévku z pytlíku.

PS: Jakou máte vy zkušenost s přípravou pytlíkových polívek? Já jsem ty kroucené nudle při prvním vaření z nezkušenosti nechal vcelku, ale vznikl z toho tak neforemný chumel, že se to nedalo lžící nabírat. Takže teď si je v pytlíku požmoulám nadrobno a nudle mají po spaření horkou vodou podobu kousků těstovin, které se konzumují bez problémů.

Autor: Rudolf Votruba | pondělí 12.5.2008 8:49 | karma článku: 37.31 | přečteno: 10102x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 200 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.45 | Přečteno: 1309 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 11 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 23425
Jsem výběhový typ člověka, který zastává archaické názory a zvyklosti, jako je slušnost, ohleduplnost a tolerance. Přes pokročilý důchodový věk věřím v možnosti a sílu Internetu. A proto jsem na tomto blogu. Více na: www.sazena.eu

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...